Cum sa faci o verificare la o masina second hand

Share
image_pdfimage_print

 

O masina second hand reprezinta pentru multi dintre noi o investitie importanta. De aceea conteaza ce masina alegem dar mai ales cum o alegem! Este important sa faci o verificare a masinii inainte de a o cumpara!

In general o masina buna la mana a doua trebuie cumparata din locuri sigure, si nu targuri, samsari sau “binevoitori”. O masina sh bine intretinuta nu este foarte ieftina, nu prezinta urme grave de uzura dar nici nu arata neaparat ca noua!

Verificarea actelor unei masini second hand:

  • In principal trebuie studiata cartea service a masinii. Este ideal ca toate reviziile sa fi fost facute la reprezentanta sau service-uri autorizate, si sa fie specificate operatiunile facute la revizii. Pentru mai multa siguranta, autenticitatea cartii service poate fi verificata la service-ul unde apar ca fiind facute reviziile!
  • Identitatea proprietarului initial trebuie sa fie clara iar talonul trebuie sa contina toate datele reale, in special seria sasiului. Nu sunt acceptate stersaturi sau alte urme dubioase.

Verificarea exteriorului unei masini second hand:

  • In primul rand uita-te cu atentie la culoarea masinii. Daca exista diferente de nuantaintre diferite elemente de caroserie este clar ca acea parte a fost schimbata, deci masina probabil ca a suferit vreun accident.
  • Verifica atent imbinarile elementelor de caroserie, vizual dar mai important tactil! Plimba-te cu degetul pe imbinarile dintre capota si aripi, usi si hayon. Distantele trebuie sa fie uniforme, orice ingustare sau departare a marginilor inseamna ceva in neregula.
  • Asigura-te ca nu exista rugina sau zone vopsite diferit, mai ales daca masina este foarte veche. Totodata vezi daca exista indoituri sau denivelari ale tablei.
  • Verifica uzura anvelopelor: grosimea caii de rulare si uniformitatea acesteia. O diferenta de uzura intre partea stanga si cea dreapta a anvelopei denota probleme de geometrie a rotilor. Totodata anvelopele ar trebui sa fie toate de aceeasi marca si tip!
  • Verifica geamurile, sa nu aiba crapaturi si/sau ciobituri. In plus poti studia marcajele de pe toate geamurile (daca sunt cele originale ale masinii trebuie sa aiba sigla producatorului si cel putin o serie identica peste tot).
  • Verifica toate seriile de identificare ale masinii. Ele trebuie sa fie prezente in mai multe locuri: parbriz, usi, praguri, podea (sub mocheta), motor, etc. De asemenea partile de caroserie originale ar trebui sa aiba sigla producatorului.
  • Motorul nu ar trebui sa fie spalat. Daca nu este spalat cauta urme de ulei sau alte lichide si afla motivul existentei lor. Desi arata bine, un motor spalat ascunde posibile scurgeri de ulei sau alte lichide!
  • Calitatea plasticului de pe faruri ofera un indiciu important asupra vechimii autovehiculului. Plasticul trebuie sa fie clar, neingalbenit, iar partea argintie din interior stralucitoare.

Verificarea interiorului unei masini second hand:

  • Verifica functionarea tuturor butoanelor si in special aprinderea martorilor luminosi.
  • Testeaza functiile computerului de bord si butonul ESP (daca exista).
  • Verifica toate butoanele unitatii radio-cd si in special testeaza cu un cd audio sau mp3.
  • Arunca o privire asupra panoului de sigurante. Nu ar trebui sa fie nici o siguranta arsa.
  • Verifica ajustarea pozitiei scaunelor si centurile de siguranta.
  • Verifica functionarea farurilor, a stopurilor, semnalizarea si claxonul.
  • Testeaza functionarea sistemului de aer conditionat.
  • Cauta urme de uzura la pedale, volan si schimbator. Acestea trebuie sa fie in limitele normale pentru numarul de km declarat de vanzator.
  • Verifica suruburile balamalelor de la usi, capota, hayon. Nu trebuie sa existe urme de uzura pe acesetea, in caz contrar s-a pus cheia pe ele.
  • Verifica functionarea macaralelor de geamuri (manuale si/sau automate).
  • Verifica chederele usilor. Daca exista urme de vapori de vopsea pe acestea inseamna ca masina a fost revopsita!

Verificarea tehnica a unei masini second hand:

  • Testeaza amortizoarele: cauta urme de ulei pe acestea, testeaza zgomotele produse de amortizoare prin apasare pe loc sau in mers.
  • Verifica functionarea franelor si a franei de mana. Totodata vezi grosimea discurilor de frana si a placutelor. O uzura puternica a acestora implica costuri suplimentare dupa cumpararea masinii is o lipsa de implicare a vanzatorului.
  • Testeaza consumul. Acesta trebuie sa fie in limitele cunoscute pentru acel tip de masina. Informeaza-te inainte cat ar trebui sa consume!
  • Verifica culoarea gazelor evacuate pe toba de esapament. Fumul sa nu fie albastru sau negru! Cel albastru este dat de patrunderea uleiului si arderea lui in cilindri, deci de probleme mari ale motorului, iar fumul negru este dat de depunerile de calamina pe cilindri si supape, in special la diesel, deci de un stil de condus subturat sau alte probleme mai grave.
  • Verifica nivelul si starea uleiului de motor, atat pe joja cat si pe capac! Daca uleiul pe capac pare mult mai vechi si uzat decat cel de pe joja inseamna ca uleiul a fost schimbat special pentru vanzare, in timp ce inainte masina nu a avut schimbarile de ulei facute la timp! Uleiul nu trebuie sa fie spumos sau negru! Daca este spumos problemele motorului sunt dintre cele mai grave!
  • Directia nu trebuie sa vibreze sau sa traga intr-o parte, in mers desigur.
  • Ambreiajul nu trebuie sa vibreze sau sa patineze.
  • Cutia de viteze trebuie sa mearga usor si prompt: sa intre usor in toate vitezele pe loc si in mers.

Atunci cand ai gasit o masina care iti place, este indicat sa iti rezervi tot timpul de care ai nevoie pentru a o verifica iar daca proprietarul nu iti permite asta inseamna ca are ceva de ascuns si nu merita sa-ti mai bati capul. In cele din urma poti duce masina la un service de incredere unde sa i se faca verificari mai amanuntite.

Verifica obligatoriu starea masinii pe dedesubt (pe o rampa). Nu trebuie sa existe urme de sudura dubioase nicaieri, pete de ulei sau rugina excesiva.

Sursa: www.mergebrici.ro

Loading

Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.